سبک زندگی

بهترین چرخ خیاطی خانگی

معرفی بهترین چرخ خیاطی

بهترین چرخ خیاطی های خانگی

دلایلی زیادی وجود دارد که شما می توانید به چرخ خیاطی به عنوان یک وسیله ی ضروری زندگی نگاه کنید. چرخ خیاطی ها انواع مختلفی دارند و به طور کلی آن ها را در دودسته خانگی و صنعتی قرار می دهند که در ادامه به تفاوت این دو نیز خواهیم پرداخت. در این مقاله از میهن کالا مگ به بررسی بهترین برند و مارک چرخ خیاطی خانگی مانند ژانومه و کاچیران و همچنین ارائه یک راهنمای خرید خوب با ارائه مهمترین نکات در خرید یک چرخ خیاطی می پردازیم.

انواع چرخ های خیاطی خانگی

بهتر است قبل از خرید چرخ خیاطی با انواع آن آشنا شوید. معمولا در بازار سه مدل ماشین خیاطی وجود دارد که شامل صنعتی یا مکانیکی، دیجیتال و برقی می باشد. در هر سه نوع مدل های مختلف وجود دارد که از ساده تا پیچیده می باشد.

تفاوت چرخ خیاطی خانگی با صنعتی

ماشین های مکانیکی کلیه امور پایه ای چرخ خیاطی را انجام می دهند که شامل دوخت های ساده ، رفو و تعمیر لباس می باشد. دستگاه های مکانیکی یا صنعتی در سایز بزرگ بوده و برای کارگاه ها ساخته شده است و با پدال می توان آنها را کنترل نمود. تنوع در این مدل ها اندک است و برای دوخت های اصلی بسیار مناسب می باشد. تنظیمات ماشین به صورت دستی انجام می شود و شما می توانید از کلیدها و شماره گیرهای بزرگ برای ست کردن آنها طبق نیاز خود استفاده کنید.

دستگاه های دوخت کامپیوتری پیشرفته تر هستند و امکانات بیشتری دارند ، تنظیمات این نوع از دستگاه ها توسط کامپیوتر و به صورت کاملا خودکار انجام می شود. شما برای تنظیمات این دستگاه نیاز به فشار و قدرت ندارید. باید توجه داشته باشید که چرخ خیاطی هیا صنعتی قدرت بیشتری دارند ولی در مقابل صدای بیشتری هم تولید می کنند.

چرخ های خیاطی دیجیتال به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی توسط برقراری ارتباط با کامپیوتر و دریافت نرم افزار آپدیت می شوند و دارای ویژگی های متعددی نسبت به دو مدل قبل هستند. از این چرخ ها برای آراستن پارچه و دوخت های گوناگون می توان استفاده نمود. کلیه دوخت ها را می توان با در نظر گرفتن جنس پارچه به بهترین شکل انجام داد. در این نوع از دستگاه ها مموری کارت وجود دارد که شما را قادر می سازد تا مدل های دوخت جدید را خلق کرده و نگهداری کنید. همچنین می توانید الگوهای موجود در مموری کارت خود را مورد استفاده قرار دهید. ماشین های فوق می توانند گلدوزی و لحاف دوزی را به شکل ویژه ای برای شما انجام دهند.

چرخ های خیاطی مدل برقی تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری هستند که این ماشین ها دارای مدارهای الکتریکی برای انتخاب مدل دوخت می باشد. این چرخ های خیاطی دارای صفحه نمایشگر بزرگ ال سی دی بوده که نشان دهنده تنظیمات فعلی می باشد. شما می توانید سایر تنظیمات را نیز بر روی این ماشین ها اعمال کنید. خیاط های حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روشت دوخت های سخت استفاده می کنند.

کسانی که به صورت آماتور شروع به یادگیری خیاطی می کنند بهتر است از چرخ های مکانیکی استفاده کنند چرا که دارای قیمت پایین تری می باشد. اگر توان خرید دارید بهتر است چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری را انتخاب چرا که دارای امکانات بیشتری می باشد. هر نوع از دستگاه های نام برده شده در مدل های ساده و مدرن وجود دارد که شما می توانید بنا به خواسته و نیاز خود آن را خریداری کنید.

هدف از خرید چرخ خیاطی

سوالی که شاید درگیری ذهنی خیلی از افراد باشد این است که چرا خرید چرخ خیاطی؟ آیا برای اعضای خانواده و مصارف خانگی قصد خرید چرخ خیاطی را دارید؟ یا می خواهید برای یک واحد تولیدی بزرگ چرخ خیاطی خریداری کنید؟ بهرتین چرخ خیاطی خانگی کدام است؟ چرخ خیاطی خانگی بخریم یا صنعتی؟ پس بهتر است قبل از خرید مشخص کنید که چرخ خیاطی را برای چه کاربردی می خواهید.

سرعت دستگاه چرخ خیاطی

یک عامل مهم در هنگام خرید دستگاه چرخ خیاطی سرعت دوخت و دوز دستگاه می باشد که باید آن را مورد توجه خود قرار دهید. در صورتی که دستگاه چرخ خیاطی را برای امور تجاری می خواهید می بایست به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت مناسب باشید. میانگین سرعت دستگاه های صنعتی می بایست بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه است.

شما می توانید توسط کلید کنترل سرعت روی ماشین خیاطی را تا چند برابر افزایش دهید اما باید دقت کنید که در بعضی از جنس های پارچه ای شما به سرعت بالا نیاز ندارید و بهتر است دوخت ها را به میزان دقیق انجام دهید. به عنوان مثال زمان دوخت پارچه های چرمی بهتر است میزان دقت را بالا ببرید و حواست تان باشد تا سوزن نشکند. اگر از پارچه هایی مثل پرده برای دوخت استفاده می کنید نیازی به هزینه کردن زیاد نیست چرا که یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین نیاز شما را به راحتی برآورده می کند.

سطح صدا

در برخی از چرخ های خیاطی به دلیل اینکه از دینام استفاده شده است دارای صدای بسیاری می باشد. اگر می خواهید از چرخ خیاطی در کارگاه تولیدی استفاده کنید میزان صدای دستگاه مهم نمی باشد اما برای مصارف خانگی قطعا بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای سطح صدای مناسب باشد. دستگاه های بدون دینام که به آن ها چرخ های ماکو گرد نیز می گویند تا زمانی که شما دوخت را آغاز نکنید از انرژی برق استفاده نمی کنند ولی در دستگاه های دینام دار پس از روشن شدن دستگاه مصرف برق آغاز می شود. اختلاف هزینه برق بین این دو مدل چیزی بین 600 تا 900 هزار تومان می باشد.

 

مدل های مختلف دوخت ها

یکی از قابلیت هایی که دستگاه ها را از هم متمایز می کند و به شما در انتخاب بهرتین چرخ خیاطی خانگی کمک می کند، قابلیت دوخت آن می باشد که شما باید در هنگام خرید به این قابلیت توجه کنید. بسته به نوع چرخ خیاطی بعضی از دستگاه دوخت های بیشتری را انجام داده و بعضی ها فقط از چند دوخت ساده پشتیبانی می کنند.

دوخت به شما این امکان را می دهد که اموری برای تزیین لباس یا دوخت حاشیه لباس را به راحتی انجام دهید. همانطور که اشاره شد اگر از کاربران آماتور چرخ خیاطی هستید بهتر است مدل های کوچک را تهیه کنید چرا که نیاز به ماشین های با تنوع دوخت بیشتر نمی باشید. در صورت حرفه ای بودن در این زمینه بهتر است در انتخاب خود دقت کنید.

اندازه و وزن دستگاه چرخ خیاطی و پایه آن

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چرخ خیاطی که باید به آن توجه کنید اندازه و وزن دستگاه می باشد. پایه چرخ خیاطی نیز برای خرید یکی از گزینه های قابل تامل می باشد. در صورتی که منزل شما کوچک است بهتر است به دنبال خرید چرخ خیاطی کوچک باشید. چرخ خیاطی بزرگ برای قرارگیری صحیح در منزل نیاز به جای بیشتری دارد و برای منازل کوچک مناسب نیست.

برخی از دستگاه ها با میز تاشو تولید شده اند که قادر به جمع شدن می باشند. چرخ خیاطی های کم وزن به راحتی جا به جا می شوند اما دستگاه های سنگین با نخ های کلفت برای دوزندگی مناسب تر است. ماشین های صنعتی دارای پایه های چوبی مناسب هستند که این قابلیت در چرخ های خانگی وجود ندارد ولی شما می توانید به راحتی از بازار تهیه کنید. اگر می خواهید برای کارگاه صنعتی خود چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید بهتر است توجه کنید که پایه ی آن پهن باشد تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

بودجه خرید چرخ خیاطی

اگر می خواهید چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید ابتدا بهتر است بودجه خود را بسنجید. دستگاهی که دارای قابلیت های مختلف باشد قطعا دارای قیمت بالاتری می باشد. باید نگاه کنید که به تمامی قابلیت های چرخ خیاطی نیاز دارید یا خیر. چرخ های خیاطی مکانیکی دارای قیمت کمتری به نسبت چرخ های خیاطی الکترونیکی می باشد و چرخ های الکترونیکی به نسبت ماشین های کامپیوتری ارزان تر هستند.

اگر برای واحد تجاری خود می خواهید چرخ خیاطی خرید کنید بهتر است به دنبال خرید یک دستگاه مدرن و پیشرفته باشید تا برای دوخت و دوزهای مختلف به دستگاه دیگر نیاز نداشته باشید. بهتر است در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالا باشد تا هر سال مجبور به تعویض دستگاه نباشید.

سایر ویژگی های چرخ خیاطی

یکی از اصول اولیه در کار کردن با چرخ خیاطی سوزن نخ کردن است ، این کار برای کسانی که تازه با چرخ خیاطی کار می کنند دشوار است به همین دلیل در سیستم های جدید چرخ خیاطی ویژگی جدید سوزن نخ کردن به دستگاه اضافه شده است تا بدون اتلاف وقت مراحل دیگر را دنبال کنید. چرخ خیاطی مذکور برای افراد کم بینا مناسب است.

برخی از ماشین های خیاطی به گونه ای می باشند که توان دوخت پارچه های ضخیم را ندارند پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید. دستگاه هایی را خریداری کنید که پایه ی فشار دهنده ی توانمندی داشته باشد تا بتوانید انواع پارچه های کلفت را بدون فشار به چرخ خیاطی بدوزید.

اگر بخواهیم امکانات دیگر ماشین های خیاطی را نام ببریم می توان به سوزن هایی اشاره کنیم که برای دوخت چند رنگ قابل استفاده هستند و لامپ های نور افشانی که در روشن کردن دوخت تاثیر گذارند اشاره کرد. برخی از دستگاه های خیاطی هم با برق و هم با باطری کار می کنند به طوری که در زمان نبود برق به راحتی می توان با باتری از دستگاه استفاده نمود.

ضمانت و گارانتی

ضمانت نامه یک کاغذ معتبر می باشد تا با خیال راحت تر خرید کنید. زمانی که حس کردید چرخ خیاطی به درستی کار نمی کند بهتر است از اعتبار گارانتی خود استفاده کرده و آن را به نماینده نشان دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل رفع شود.

معرفی پر فروش ترین و بهترین چرخ خیاطی های خانگی ایران

در ادامه قصد داریم تا چند مدل از چرخ خیاطی های پرفروش را نام ببریم. اگر می خواهید در مورد این چرخ خیاطی ها بدانید با ما همراه باشید.

1) چرخ خیاطی کاچیران مدل Rose210

همانطور که از نام چرخ خیاطی پیداست از شرکت کاچیران می باشد که برند بسیار معروفی می باشد. این چرخ خیاطی به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی دارای وزن کمتری نسبت به سایر چرخ خیاطی های کمپانی دیگر است. دستگاه بسیار سبک و کم وزن بوده و جای کمتری اشغال می کند. در رنگ سفید موجود بوده و جنس بدنه ی آن محکم است. نمای زیبای این دستگاه باعث می شود تا شما در هنگاه اول جذب آن شوید.

طراحی چرخ خیاطی یکی از عوامل مهم در هنگام خرید می باشد به طوری که این چرخ خیاطی به گونه ای طراحی شده است که استفاده از چندین دکمه به صورت همزمان امکان پذیر است و شما می توانید به راحتی کیفیت چرخ خیاطی را بسنجید.

چرخ خیاطی فوق دارای پایه های دوخت متفاوتی می باشد که می توانید در حین کار آن را عوض کنید. یکی از قابلیت های جالب این چرخ خیاطی بازوی جدا شونده و بدنه آلومینیومی دستگاه می باشد که بسیار مقاوم است. بازوی جدا شونده باعث می شود تا کار دوخت آستین ها و جیب ها راحت تر شود. ماشین خیاطی فوق یک پدال برقی دارد که باعث تعادل سرعت طول و عرض دستگاه می شود.

اگر در مورد ایمنی دستگاه می خواهید اطلاعات لازم را کسب کنید باید بدانید که ضمانت سطح کیفیو ایمنی این چرخ بالا می باشد چرا که دارای گواهی ایمنی سازمان استاندارد و پژوهش صنعتی ایران است. کلیه قطعات الکتریکی استفاده شده در این دستگاه طبق استاندارد اتحادیه اروپا می باشد.

نقاط قوت

سبک و کوچک – بهرمندی از بازوی جداشونده

نقاط ضعف

عدم پشتیبانی از رابط

چرخ خیاطی کاچیران مدل Rose210

2) چرخ خیاطی ۳۲کاره کاچیران مدل ۹۲۰۰ ژانوتک

دستگاه فوق به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی تنها محصول مشترک کاچیران و کمپانی نگین ژانومه می باشد. این دستگاه برای اولین بار در سال 96 تولید شده است و در بازه زمانی بسیار کوتاهی بیشترین فروش را در ایران به خود اختصاص داد ، چرا که دارای ویژگی های عالی و نرخ مناسب می باشد. شما بعد از خرید این دستگاه ضمانت نامه نگین طلایی ژانومه را که اعتبار دو ساله دارد دریافت می کنید. یکی از قابلیت های مهم این دستگاه امکان تغییر عرض و طول گلدوزی و امکان سوزن نخ کردن خودکار می باشد.

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • سوزن نخ کن اتوماتیک

نقاط ضعف

ندارد

چرخ خیاطی کاچیران مدل Rose210

 

3) چرخ خیاطی ژانومه مدل ۴۰۰۰

چرخ خیاطی فوق به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی دارای طراحی بسیار جالبی بوده که استفاده از این دستگاه بسیار لذت بخش می باشد. این چرخ خیاطی دارای ویژگی های دوخت جور واجور و مختلف می باشد که جزو مناسب ترین دستگاه هایی است که شما می توانید در منزل داشته باشید. شما به کمک این چرخ خیاطی می توانید امور مختلف مانند دوخت معمولی و زیگزاک را به راحتی انجام دهید.

دوخت دایره ای برای سرآستین و دوخت زیپ و سر دوزی کردن به راحتی توسط این دستگاه قابل انجام است. پنهای دوخت این دستگاه حدود 5 میلی متر و درازای دوخت آن 4 میلی متر است. دستگاه دارای پایه ی فشار دهنده ی مناسبی است که با ضخامت پارچه به مشکل نمی خورد و شما به راحتی می توانید پارچه های ضخیم را به کمک این دستگاه بدوزید. دستگاه دارای 12 نوع دوخت گلدوزی و بیش از 20 مدل دوخت تلفیقی می باشد.

نقاط قوت

  • بهرمندی از پایه فشاردهنده برای دوخت پارچه های ضخیم
  • پشتیبانی از اکثر دوخت ها

نقاط ضعف

ندارد

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۴۰۰۰

 

4) چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۹۸۸

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف یک چرخ خیاطی با 200 الگوی دوخت و 8 الگوی جا دکمه می باشد که مجهز به قابلیت های مختلف است. وجود لامپ ال ای دی ، سوزن نخ کن اتوماتیک ، ماکوی کاملا آسیایی ، جا دکمه ای خودکار ، دوخت به شکل طبقه بندی ، بازوی متحرک یا جدا شونده و کلید اسلاو از جمله ویژگی های کلیدی این چرخ خیاطی می باشد. محصول فوق محصول تایوان بوده و از قابلیت های دیگری نظیر دوخت عریض و باریک گردونه ، قفل خودکار و انجام دوخت کارکترها بهره مند می باشد.

نقاط قوت

  • لامپ نورافکن LED
  • بازو جداشونده
  • سوزن نخ کن خودکار

نقاط ضعف

ندارد

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۹۸۸

5) چرخ خیاطی مکانیکی برادر مدل  GS2700

چرخ خیاطی فوق که قصد معرفی آن را داریم از کمپانی برادر است. این چرخ خیاطی از لامپ های ال ای دی پشتیبانی می کند و به همین دلیل برای مکان هایی که نور کافی ندارد مناسب است. سیستم ماسوره پرکن سریع در این چرخ خیاطی وجود دارد که کارآمد است. ماکو ماشین این دستگاه به شکل افقی است که این امر باعث می شود تا قرار دادن ماسوره راحت باشد.

صدای چرخ خیاطی در هنگام فعالیت کم است. محصول فوق دارای 27 الگوی دوخت تزئینی بوده و جادکمه در این محصول در یک مرحله دوخته می شود. پنهای دوخت دستگاه 5 میلی متر است. اگر بخواهیم دیگر ویژگی های دستگاه را بیان کنیم باید به سوزن نخ کن خودکار ، دسته دوخت معکوس ، تیغه برش نخ و بازوی جدا شونده اشاره کنیم.

نقاط قوت

  • لامپ نورافکن LED
  • بازو جدا شونده
  • سیستم ماسوره پرکن سریع

نقاط ضعف

ندارد

 

چرخ خیاطی مکانیکی برادر مدل  GS2700

 

6) چرخ خیاطی ژانومه مدل ۲۰۳۰

محصول فوق دارای زیبایی بی نظیر است و به گونه ای طراحی شده است که کار کردن با آن لذت بخش است. این چرخ خیاطی از دوخت های گوناگون پشتیبانی می کند و یکی از برترین چرخ خیاطی های خانگی محسوب می شود. شما به کمک این چرخ خیاطی می تواند امور ساده خیاطی و دوخت های معمولی را به راحتی انجام دهید.

کارهای مختلفی که توسط چرخ خیاطی فوق به راحتی قابل انجام است شامل دوخت حلقوی ، دوخت دور آستین ، زیپ دوزی ، دوخت دکمه ، جیب مانتو و پلیسه دوزی می شود. چرخ خیاطی به گونه ای طراحی شده است که می توان کارهای ظریف مانند دوخت لباس بچگانه را نیز به آسانی انجام داد.

عرض دوخت این دستگاه 5 میلی متر و طول دوخت آن حدود 4 میلی متر است. سیستم دور ماکوی دستگاه به شکل نیم دایره ای تمام فلزی است و برای دوخت لباس های کلفت نیز مناسب است. محصول فوق دارای 12 نوع دوخت گلدوزی و 20 مدل دوخت ترکیبی می باشد.

نقاط قوت

  • طراحی منحصر به فرد
  • بهرمندی از ۱۲ مدل دوخت گلدوزی
  • بیش از ۲۰ مدل دوخت ترکیبی

نقاط ضعف

ندارد

 

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۲۰۳۰

7) چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸

چرخ خیاطی فوق در کشور تایوان تولید است که دارای 200 الگوی دوخت و 8 مدل جا دکمه می باشد. چرخ خیاطی مذکور دارای ویژگی های مختلفی می باشد که می توان به سوزن نخ کن اتوماتیک، ماکو تمام قاب آسیابی ، جادکمه دوزی خودکار ، دوخت به شکل گروه بندی ، بازوی متحرک و کلید اسلاو اشاره کرد. دستگاه دارای اجرای دوخت عریض و باریک گردونه بوده و همچنین قفل خودکار دارد. یکی از قابلیت های جالب دستگاه نگهداری 60 مدل در مموری خود بوده و قابلیت قرینه سازی از فاکتورهای مهم را دارا می باشد.

نقاط قوت

  • لامپ نورافکن LED
  • بازو جداشونده
  • سوزن نخ کن خودکار

نقاط ضعف

ندارد

8) چرخ خیاطی آکیلیس مدل ACK-SM-1866

دستگاه فوق به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی قادر است تا کارهای سنگین و غیرمعمول را به شکل درستی انجام دهد. چرخ خیاطی فوق دارای سایز متوسط و وزن نسبتا سنگینی می باشد که فضای زیادی اشغال نمی کند. جنس بدنه مقاوم است و در انجام کارها دارای ثبات لازم می باشد. موتور دستگاه 800 دور در دقیقه است و به راحتی می توان از این دستگاه در منزل استفاده کنید. جا دکمه دوزی در این دستگاه در 4 مرحله انجام می شود.

شما به کمک این چرخ خیاطی می توانید هنر خیاطی خود را نمایش دهید. با تنظیم دستی انواع دوخت و 24 الگوی متفاوت می توانید از سلیقه ی خود استفاده کرده و بر روی هر نوع پارچه ای مثل ابریشم و جین و پلی استر هنر خود را نشان دهید. چرخ خیاطی فوق دارای لامپ نور افکن بوده و همچنین پیچ گوشتی و ماسوره اضافی در آن مشاهده می شود. دستگاه دارای یک سال ضمانت استفاده می باشد و یک انتخاب مناسب برای خرید است.

نقاط قوت

  • سبک وزن
  • پر کردن اتوماتیک ماسوره با سرعت بالا
  • پشتیبانی از انواع دوخت

نقاط ضعف

ندارد

 

چرخ خیاطی آکیلیس مدل ACK-SM-1866

سخن آخر

چرخ خیاطی برای بیاری از خانواده یک وسیله بسیار ضروری است. کیفیت لباس های دوخت خانگی می تواند بیار بهتر از بسیاری برندها و مارک ها باشد. چرخ های خیاطی مدل های مختلفی از جمله صنعتی و خانگی دارند که در بالا به تفاوت میان آن ها پرداخته شد. مدل هایی که در بالا به آن ها اشاره شد از بهترین چرخ خیاطی های خانگی هستند.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط