سبک پوشیدن

کلان‌شهر دئگو شهر نساجی جهان

کلان‌شهر دئگو (به کره‌ای: 대구) دئیگو (به انگلیسی: Daegu) یکی از ۷ کلان‌شهر کشور کره‌جنوبی است.

این کلان‌شهر با جمعیت ۲٫۴۶۴٫۵۴۷ نفر در جنوب شرقی کره جنوبی در حدود ۸۰ کیلومتری از ساحل اقیانوس آرام و در نزدیکی رودخانه Geumho و جلگه مرکزی منطقه Yeongnam قرار گرفته‌است، این شهر مرکز سیاست، اقتصاد و فرهنگ منطقه است.

در دوران باستان، شهر دئیگو بخشی از پادشاهی شیلا که اولین تلاش موفق برای متحد کردن شبه جزیره کره را نموده بود. در طول دوران چوسون این شهر پایتخت سلسله Gyeongsang و یکی از هشت استان کشور بود. امپراتوری شیلا همسایه امپراتوری گوگوریو، باکجه و گایا و قدیمی‌ترین امپراتوری در میان سه امپراتوری کره (گوگوریو، باکجه) بود. این امپراتوری در سال ۵۷ پیش از میلاد تأسیس شد و در سال ۹۳۵ میلادی سقوط کرد. امپراتوری شیلا، در سال ۴۱۴ میلادی تسلیم گوگوریو شد و ۱۵۰ سال بعد، گایا را تصرف کرد و در سال ۶۶۲ میلادی، با کمک امپراتوری تانگ، باکجه را تصرف و ۶ سال بعد، گوگوریو را هم تصرف کرد. پس از آن امپراتوری تانگ را شکست داد و چینی‌ها را از کره بیرون کرد. حدود ۳۰۰ سال بعد، شیلا سقوط کرد و با سقوط این امپراتوری، آخرین امپراتوری از سه امپراتوری کره هم فرو پاشید.

دئیگو موتور مهم پیشرفت سریع کره جنوبی در دوره رشد اقتصادی (۱۹۶۰s-1980s) بود و در حال حاضر به یک مرکز پیشرو در کره جنوبی برای صنایع با تکنولوژی بالا و مد تبدیل شده‌است و با توجه به این وضعیت خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی با نام مستعار، «شهر زیبایی»، «شهرنساجی» و «مد سیتی» می‌شناسد.

این مجموعــــــه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ در زمینه بازرگانی خارجی در صنایع نساجی ( نخ ،پارچه و ماشین الات نساجی ) با واردات پارچه به صورت مستقل از کشور کـــــره جـنـوب شهر دئــگو بـزرگترین شـهر صــنــــعتی کــره جـنـــوبـــی،بـــزرگترین شــهر تـــولیـــد پـــــــارچه در جـــهان شــروع نمودند.

بازگشت به لیست